برگزاری انتخابات سوریه در اوج سلامت، عزت و اقتدار
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

برگزاری انتخابات سوریه در اوج سلامت، عزت و اقتدار/ استقبال صمیمانه و محترمانه مردم و مقامات سوری از هیات پارلمانی ایران

نماینده مردم شهرستانهای مه ولات، تربت حیدریه و زاوه گفت: انتخابات سوریه در اوج سلامت و در نهایت عزت و اقتدار و با حضور بسیار حماسی و باشکوه مردم برگزار شد و استقبال مردم و مقامات سوری از هیات اعزامی پارلمانی ایران بسیار صمیمانه و در نهایت احترام بود.

هیات های پارلمانی کشورهای جمهوری اسلامی ایران، اوگاندا، زیمباوه، فیلیپین، بولیوی، ونزوئلا و تاجیکستان پس ازدومین اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه که روز یکشنبه 11 خرداد ماه در تهران برگزار شد، برای بررسی روند انتخابات سوریه راهی این کشور شدند.

دکتر ابوالقاسم خسروی سهل آبادی نماینده مردم مه ولات در مجلس شورای اسلامی یکی از اعضای هیات اعزامی پارلمانی ایران به کشور سوریه است که دوشنبه 12 خرداد ماه از ایران عازم سوریه شدند.
خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیمای مه ولات در مصاحبه ای تلفنی سوالاتی را درباره این سفر از دکتر خسروی جویا شد است:


دلیل انتخاب شما برای این سفر چه بود؟
در بدو شروع کار من در مجلس هر نماینده با اختیار خودش در یکی از گروههای دوستی کشورهای دنیا ثبت نام می کرد. بنده تمایل داشتم که در گروه دوستی کشورهای مسلمان مثل سوریه، لبنان، تونس، فلسطین و مصر ثبت نام کنم و امیدم این بود که از این طریق بتوانم قدمی در جهت رفع مشکلات کشورهای اسلامی و مردم مسلمان این کشورها بردارم. هنگامی که یک هیات پارلمانی از مجلس شورای اسلامی به کشوری اعزام میشود، از نمایندگان عضو گروه دوستی این کشور نیز باید در این جمع حضور داشته باشند و دلیل حضور بنده در گروه اعزامی به سوریه نیز همین است.

 

هدف از این سفر چه بود؟
طبیعی است که در زمان برگزاری انتخابات در یک کشور گروههای مختلفی از کشورهای دیگر به عنوان ناظر و برای مشاهده حوادث و اتفاقات روز انتخابات در آن کشور حضور پیدا میکنند. یکی از اهداف هیات اعزامی پارلمانی این بود که نمایندگان ولایتمدار و بصیر ایران اسلامی در این مقطع حساس و مهم و در جهاد سیاسی سوریه در کنار ملت عزیز این کشور باشند و دیگر اینکه به دنیا اعلام کنیم که کشور دوست و برادر سوریه یک عضو بسیار مهم از جهان اسلام است و ایران به عنوان یک کشور مقتدر و قدرت بزرگ اسلام در کنار کشور سوریه است. نمایندگان 30 کشور دنیا که به خاطر حضور در انتخابات سوریه به این کشور سفر کرده بودند در پایان بیانیه ای صادر کردند و در این بیانیه بر اینکه انتخابات سوریه در اوج سلامت و در نهایت عزت و اقتدار و با حضور بسیار حماسی و باشکوه مردم برگزار شد، تاکید کردند و ناظرین بین المللی مشاهده کردند که این انتخابات در اوج اختیار و آزادی و با شور و نشاط مردم صورت گرفت.

 

با چه شخصیت هایی دیدار کردید؟
هیات اعزامی پارلمانی ایران نخستین گروهی بود که روز پس از انتخابات با رئیس جمهور منتخب مردم سوریه، دکتر بشار اسد ملاقات کرد. ملاقات با مفتی اعظم سوریه، وزیر امور خارجه، وزیر اوقاف و امور خیریه و علما و دانشمندان سوری دیدارهای دیگر هیات اعزامی ایران بود.گروه اعزامی در دیدار با رئس الوزرای سوریه در باب مسائل مختلفی به بحث و تبادل نظر پرداخت که از جمله مهم ترین آنها بحث سازندگی سوریه و حضور گروههای مختلف ایرانی در جهت همکاری در این زمینه بود.


وضعیت کنونی حرم حضرت زینب(س) چگونه است؟
یکی از اهداف تکفیری ها و گروه‌های شورشی سوری هتک حرمت آرامگاه‌های صحابه پیامبر و بزرگان اسلام است. تعدی این گروه ها به مرقد حجر بن عدی، عمار یاسر و اویس قرنی از نمونه های اقدامات غیر انسانی این گروهها در سوریه می باشد. تهدید برخی عناصر وابسته به این گروه‌ها مبنی بر هتک حرمت به مقبره حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) به لطف خداوند و با عنایات اهل بیت (ع) هیچگاه عملی نخواهد شد و امروز این حرمهای مقدس در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. متاسفانه در حال حاضر امکان حضور زائران ایرانی در این کشور به علت ناامنی وجود ندارد اما مسئولین سوری و خصوصا وزیر اوقاف و امور خیریه این کشور امیدوار است که در آینده ای نزدیک ناامنی در این کشور به حداقل برسد و با اخراج تکفیری های بیرحم، زمینه حضور زائران ایرانی در آرامگاه مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه (س) فراهم شود.

 

استقبال مردم مقامات سوری از هیأت ایرانی چگونه بود؟
مردم سوریه دوست، برادر و در کنار ملت ایران هستند و مسئولین ایرانی را از خودشان می دانند. استقبال مردم در شهرهای حلب و دمشق و در هر جا که حضور پیدا می کردیم بسیار صمیمانه و در نهایت احترام بود به گونه ای که گویی به یکی از شهرهای ایران وارد شده ایم. من فکر می کنم این روابط باید در همه کشورهای اسلامی دنیا تحقق یابد و یکی از آرمانهای امام خمینی (ره) و اهداف مقام معظم رهبری نیز اتحاد کشورهای مسلمان است.
همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی اهل توحید، اعتقاد به معاد، اعتقاد به رسالت پیامبر اسلام و اهل اقامه نماز به سمت قبله واحد هستند و در بیش از 90 درصد اعتقادات و اهداف اشتراک دارند و اگر در برخی مسائل اختلافاتی وجود دارد باید با مناظره و مباحثه بر پایه علم و عقل و اندیشه و در محیط های علمی و دانشگاهی حل شود.اعتقادات هر گروهی از مسلمانان و هر فرقه در جهان اسلام محترم است و همه کشورهای اسلامی باید در برابر دشمن واحد یعنی صهیونیست ها که از نظر قرآن بدترین مردم در دشمنی با اهل حق و ایمان و اسلام هستند، متحد شوند. بیداری و بصیرتی که به برکت انقلاب اسلامی در دنیا بوجود آمده است، هر روز گسترده تر می شود و برپایه فرمایش حضرت امام خمینی (ره) انقلاب انفجار نور بود و با تاریکی و دشمنی و بی عدالتی نمی توانند در برابر نور انقلاب ایستادگی کنند





تاریخ: یک شنبه 18 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 107
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 109
بازدید ماه : 454
بازدید کل : 110193
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت